PN S POGINULIM OSOBAMA – u dvije prometne nesreće poginule su dvije osobe.
Tijekom 2010. poginule su 42 osobe, dok je u prvih pet mjeseci 2009. poginulo ukupno 29 osoba.
DAN LJUBAZNOSTI U PROMETU
preventivna akcija
Molimo novinare svih medija da na terenu poprate akciju „Dan ljubaznosti u prometu 2010.“
Temeljem Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske 2006. – 2010. godine te godišnjeg Plana rada Policijske uprave zagrebačke, Odjel za sigurnost cestovnog prometa u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba, Školom za cestovni promet i AK Siget, po četrnaesti puta organizira akciju „Dan ljubaznosti u prometu“.
Krajnji cilj akcije je osjećati se sigurnije i ugodnije u gradu u kojem živimo.
Naravno, želja nam je da takvo kulturno i ljubazno ponašanje postane dijelom naše svakidašnjice, no to je proces koji traje.
Na posebnim obrascima bilježit ćemo registarske oznake savjesnih vozača na osnovu kojih ćemo „izvući“ 10 vozača koji će biti nagrađeni.
Nagrade dodjeljuje Turistička zajednica Grada Zagreba kao suorganizator akcije te Autoklub Siget.
Poginuo je 21 pješak, odnosno 4 pješaka ili 16 posto manje u odnosu na 2008. Ozlijeđeno je 600 pješaka, što je 18 pješaka ili 2,91 posto manje u odnosu na 2008.
U listopadu i studenom nije bilo poginulih pješaka, a najviše ih je poginulo u veljači i to pet.
Poginulih pješaka starijih od 60 godina bilo je 17, što je 80,95 posto od ukupnog broja poginulih pješaka.
Od 21 poginulog pješaka za nesreću su bila odgovorna četvorica ili jedna petina.
Na pješačkom prijelazu poginulo je 8 pješaka, što je 38,10 posto od ukupno 21 poginulog pješaka.
Utvrdili smo 4.517 prekršaja pješaka i 3.519 prekršaja vozača koji nisu ustupili prednost pješacima.
Iz navedenog vidljivo je da su pješaci, a osobito pješaci starije životne dobi, jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu. Stoga i kroz represivne i kroz preventivne aktivnosti nastojimo utjecati na povećanje njihove sigurnosti i to kako aktivnostima prema vozačima, tako i aktivnostima prema pješacima. Jasno je da će nam nadzor kretanja pješaka, kao i nadzor poštuju li vozači prednost pješaka, biti jedan od prioriteta.
Pozivamo pješake da kolnik prelaze isključivo po obilježenom pješačkom prijelazu, a vozače da poštuju važeće propise te osobito da brzinu kretanja prilagode uvjetima u prometu na cesti.
Imajući u vidu da su osobe starije životne dobi manje pokretne, slabije vide i čuju, pozivamo i članove njihovih obitelji da poduzmu sve kako bi ih zaštitili od opasnosti u prometu na cestama (u razgovoru ukazati na opasnosti, umjesto njih obaviti dio svakodnevnih poslova i sl.).