Očevidi prometnih nesreća, osnovni uzrok i posljedice u prvih pet mjeseci 2011/10.

Brzina je uzrokskoro svake četvrte prometne nesreće, odnosno u 1.155 nesreća ili 21,9 posto od ukupnog broja nesreća (prvih pet mjeseci 2010. u 1.317 nesreća ili u 23,2 posto).

Zbog brzine poginulo je 10 osoba ili 43,5 posto od ukupnog broja poginulih(prvih pet mjeseci 2010. je poginulo 13 osoba ili 28,9 posto od ukupnog broja poginulih).

Utvrdili smo 20.472 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila. Svaki četvrti od ukupno utvrđenih 79.170 prometnih prekršaja bio je prekršaj prekoračenja brzine.

 

 

Foto: Ilustracija

 

 

 

 

 

 

  • Obavljen je očevid 5.280 nesreća, što je 397 očevida ili 6,99 posto manje.
  • Ukupno je ozlijeđeno 1.597 osoba, odnosno 66osoba ili 4,31 posto više. Teško je ozlijeđeno 238, a lakše 1.336 osoba,
  • Poginulesu 23 osobe, odnosno 22 osobe ili 48,9 posto manje.

 

Brzina je uzrok skoro svake četvrte prometne nesreće, odnosno u 1.155 nesreća ili 21,9 posto od ukupnog broja nesreća (prvih pet mjeseci 2010. u 1.317 nesreća ili u 23,2 posto).

Zbog brzine poginulo je 10 osoba ili 43,5 posto od ukupnog broja poginulih(prvih pet mjeseci 2010. je poginulo 13 osoba ili 28,9 posto od ukupnog broja poginulih).

Utvrdili smo 20.472 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila. Svaki četvrti od ukupno utvrđenih 79.170 prometnih prekršaja bio je prekršaj prekoračenja brzine.

Vozači s nedopuštenom koncentracijom alkoholasudjelovali su prosječno u svakoj osmoj prometnoj nesreći. U 11 od ukupno 22 nesreće s poginulim osobama ili u 50 % (2010. u 37,2 posto), osoba koja je izazvala nesreću imala je nedopuštenu koncentraciju alkoholai to od 0,5 do 1,0 promila dvije, od 1,0 do 1,5 promila dvije i preko 1,5 promila sedam osoba.

Utvrđeno je 3.371 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola ili odbijanja provjere na alkohol, koje su u većinom počinile mlade osobe (dvije trećine), odnosno osobe u dobi do 30 godina

Kako bismo smanjili broj i posljedice prometnih nesreća vezanih za brzinu i alkohol, nadzor brzine kretanja vozila te vožnje s nedopuštenom koncentracijom alkohola će nam i ubuduće biti prioritet.



Stranica