Foto: PU zagrebačka
Dana 26. svibnja 2014. godine u prostorijama Zagrebačke županije zamjenik župana Zagrebačke županije gosp. Rudolf Vujević, voditelj Službe prevencije Policijske uprave zagrebačke gosp. Velimir Tišma, dr. sc.Ana Butković i dr. sc. Tena Vukasović s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu predstavili su rezultate Evaluacije programa prevencije zlouporabe opojnih droga na području Zagrebačke županije koje provodi Policijska uprava zagrebačka u suradnji sa Zagrebačkom županijom pod nazivom „Zajedno više možemo“.
Navedeni preventivni program provodi se od 2006. godine, u osnovnim školama Zagrebačke županije a obuhvaća potprograme „Prevencija i alternativa“, „Sajam mogućnosti, „Mogu ako hoću 1“ i „Mogu ako hoću 2“.
Istraživanje koje je započelo 2012. godine, s ciljem da seprovede evaluacija programa prevencije zlouporabe opojnih droga na području Zagrebačke županije ispitivanjem učenika šestih razreda osnovne škole, njihovih roditelja i nastavnog osoblja. U istraživanju su sudjelovali učenici šestih razreda osnovnih škola koji sudjeluju u potprogramu „Prevencija i alternativa“ (PiA), njih 2935, roditelji koji sudjeluju u potprogramu „Mogu, ako hoću 2“ (MAH 2), njih 1945, te 245 predstavnika nastavnog osoblja.
Ovim istraživanjem obuhvaćeno je nekoliko važnih tema vezanih uz preventivne programe koje provodi policija:
Rezultati pokazuju da su roditelji, učenici i nastavno osoblje škola na području Zagrebačke županije zadovoljni radom policije jer u svim uzorcima njih približno 75% izjavljuje da su uglavnom ili u potpunosti zadovoljni radom policije i da imaju povjerenja u policiju. Iako je dio roditelja i učenika upoznat s programima koje provodi policija, taj postotak je uglavnom ispod 50% i ukazuje na potrebu za dodatnim informiranjem roditelja i djece o programima koje provodi policija.
Rezultati ukazuju da je škola važan izvor informacija za roditelje, a da su obitelj, policija i škola važni izvori informacija za učenike što naglašava važnost dobre suradnje roditelja, škole i policije.