Veliku ulogu ima priljev stranaka u određenom trenutku
FOTO: PU zagrebačka
Zgrada Policijske uprave zagrebačke na adresi Petrinjska 30, nakon potresa u Zagrebu, 22. ožujka 2020. pretrpjela je značajna konstrukcijska oštećenja. Na temelju zakonodavne regulative donesena je odluka o cjelovitoj obnovi navedene zgrade koja se ujedno nalazi u povijesnoj urbanoj sredini Grada Zagreba. S obzirom da se u konkretnom slučaju radi o cjelovitoj obnovi zgrade to podrazumijeva da se prije početka radova predmetna zgrada oslobodi od svih osoba i stvari te da se obavljanje poslova, ne samo poslova vezano uz strance, već i poslova prijavništva i izdavanja isprava hrvatskim državljanima, presele u druge poslovne prostore.
U tom smislu poslovi koji se odnose na kretanje, boravak i rad stranaca te poslovi izdavanja biometrijskih iskaznica sredinom ožujka ove godine preseljeni su na adresu Remetinečki gaj 13. Uzimajući u obzir otegotne okolnosti koje prate svako preseljenje, a posebice cijelog poslovnog procesa, vjerujući u razumijevanje građana, problem koji se pojavljuje doista je posljedica objektivnih okolnosti na koje ne možemo uvijek utjecati. Policijska uprava zagrebačka ulaže napore u smislu interne reorganizacije rada te poduzima razne mjere kako bi bili efikasniji, obzirom da je nemoguće predvidjeti broj stranaka koje se dnevno obraćaju u svrhu rješavanja njihovih zahtjeva, a što na žalost nije uvijek izvedivo.
Također, na poslovima stranaca službenici rade sa strankama od 7 do 15 sati, te uz navedene objektivne okolnosti, prema raspoloživim podacima svi građani koji se obrate vezano uz zaprimanje i uručenje zahtjeva za biometrijsku iskaznicu dozvole boravka, za koju je potrebna osobna prisutnost stranca i određeno vremensko trajanje samog poslovnog procesa (npr. provjera osobnih podataka, uzimanje otisaka papilarnih linija i dr.), budu obrađeni isti dan. Ističemo da su navedeni poslovi samo jedan dio poslova koji se na dnevnoj bazi obradi, budući da se pojedini poslovni procesi i određeni zahtjevi rješavaju i elektroničkim putem. Obzirom na složenost poslovnih procesa i upravnih radnji koje se provode, nadležna Služba dnevno obradi veliki broj zahtjeva, tako je na primjer 5. travnja 2023. godine zaprimljeno
154 zahtjeva za iskaznicu stranaca,
117 izrađenih iskaznica je uručeno te je izdano 110 dozvola za boravak i rad poslodavcima.
Ujedno ostaje činjenica da u našem radu veliku ulogu ima priljev stanaka u određenom trenutku. Većina stranaka dolazi u ranojutarnjim satima, na početku radnog vremena, međutim kako se predmeti rješavaju, vrijeme čekanja postaje prihvatljivo s obzirom na sve radnje koje se moraju provesti za svaku stranku pojedinačno, a o čemu govore i fotografije iz kojih je vidljivo da je već par sati od početka rada upravnih poslova, čekanje znatno manje.
Svjesni smo da unatoč velikom broju zahtjeva koji se kontinuirano obrađuju, ponekad dolazi do većih gužvi budući da se ne može utjecati na broj građana koji su se odlučili u određenom trenutku (čak i u odnosu na predviđeno ili izmijenjeno radno vrijeme) ili na određeni dan doći podnijeti zahtjev za rješavanje statusnih pitanja. U tom smislu će Policijska uprava zagrebačka u narednom razdoblju, odnosno po preseljenju, osluškivati potrebe građana kako bi bili, unatoč objektivnim razlozima (prvenstveno broju zaposlenika i broju građana koji nam se obraćaju) maksimalno dostupni i učinkoviti.
Uz objektivne poteškoće prilagodbe na nove okolnosti, u sljedećim danima omogućit će se usluga rezervacija termina za zaprimanje i preuzimanje iskaznica stranaca te usluga eRedomat, a svakako će se ovisno o potrebi prilagođavati i radno vrijeme.
Stranica