Tiskovna - 31.svibnja 2010 za 24. do 30. svibnja

U svibnju 2010. u prometnim nesrećama poginulo je osam osoba, dok je u svibnju 2009. poginulo šest. Tijekom 2010. poginule su 42 osobe, dok je u prvih pet mjeseci 2009. poginulo ukupno 29 osoba.


PN S POGINULIM OSOBAMA – u dvije prometne nesreće poginule su dvije osobe.

U svibnju 2010. u prometnim nesrećama poginulo je osam osoba, dok je u svibnju 2009. poginulo šest.
 

Tijekom 2010. poginule su 42 osobe, dok je u prvih pet mjeseci 2009. poginulo ukupno 29 osoba.

 

DAN LJUBAZNOSTI U PROMETU
preventivna akcija


Molimo novinare svih medija da na terenu poprate akciju „Dan ljubaznosti u prometu 2010.“

Temeljem Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske 2006. – 2010. godine te godišnjeg Plana rada Policijske uprave zagrebačke, Odjel za sigurnost cestovnog prometa u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba, Školom za cestovni promet i AK Siget, po četrnaesti puta organizira akciju „Dan ljubaznosti u prometu“.

S ciljem poticanja tolerantnijih odnosa između vozača i pješaka, odnosno poticanja vozača da poštuju prednost pješaka na pješačkim prijelazima, održava se povodom dana Grada Zagreba.
Od vozača očekujemo da se zaustave ispred pješačkih prijelaza i da rukom daju znak pješacima da prijeđu preko ceste. Ta gesta ima značenje: „Ja sam vas vidio i izvolite, prijeđite cestu“. S druge strane, pješake potičemo da se vozačima zahvale ili naklonom glave kažu: „Hvala“ ili da se osmjehnu. Osmjeh je toliko poticajan, a tako ga rijetko rabimo u svakodnevnoj komunikaciji.
 

Krajnji cilj akcije je osjećati se sigurnije i ugodnije u gradu u kojem živimo.

Naravno, želja nam je da takvo kulturno i ljubazno ponašanje postane dijelom naše svakidašnjice, no to je proces koji traje.

Dakle, u utorak 1. lipnja 2010. godine u vremenu od 10,00 do 14,00 sati šezdesetak učenika Škole za cestovni promet na dvadeset pješačkih prijelaza u gradu Zagrebu nadzirat će poštivanje prednosti pješaka na pješačkim prijelazima.

Podsjetit ćemo vas na rezultat prošlogodišnje akcije kada je od ukupno 21.743 evidentirana vozača 60,93 posto propustilo pješake, čime je nastavljena je pozitivna tendencija povećavanja broja savjesnih vozača. Naime, prve godine održavanja akcije broj savjesnih vozača bio je 36 posto i svake godine se povećavao. Jedini izuzetak bila je 2008. kada je broj savjesnih vozača bio 5 posto manji u odnosu na 2007. (51 u odnosu na 56 posto).
 

Na posebnim obrascima bilježit ćemo registarske oznake savjesnih vozača na osnovu kojih ćemo „izvući“ 10 vozača koji će biti nagrađeni.

Nagrade dodjeljuje Turistička zajednica Grada Zagreba kao suorganizator akcije te Autoklub Siget.

Predstavnike medija pozivamo i da u srijedu 16. lipnja 2010. u 12,00 sati u AK Siget (Zagreb, Siget 17) prisustvuju podjeli nagrada.
Nagrade će desetorici „izvučenih“ vozača uručiti predstavnici Turističke zajednice Grada Zagreba i Autokluba Siget.
 
 
 
STRADAVANJE PJEŠAKA U PROMETNIM NESREĆAMA
 
2009.

Poginuo je 21 pješak, odnosno 4 pješaka ili 16 posto manje u odnosu na 2008. Ozlijeđeno je 600 pješaka, što je 18 pješaka ili 2,91 posto manje u odnosu na 2008.

U listopadu i studenom nije bilo poginulih pješaka, a najviše ih je poginulo u veljači i to pet.

Poginulih pješaka starijih od 60 godina bilo je 17, što je 80,95 posto od ukupnog broja poginulih pješaka.

Od 21 poginulog pješaka za nesreću su bila odgovorna četvorica ili jedna petina.

Na pješačkom prijelazu poginulo je 8 pješaka, što je 38,10 posto od ukupno 21 poginulog pješaka.

Utvrdili smo 4.517 prekršaja pješaka i 3.519 prekršaja vozača koji nisu ustupili prednost pješacima.

 
2010.
 
Poginule su ukupno 42 osoba, od kojih 18 pješaka (42,9 posto). Za istaknuti je da je devet pješaka bilo starije od 70 godina, a najstariji je imao 98 godina.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u kojima sudjeluju pješaci su:

  • pješaci ne koriste pješačke prijelaze (50 metara u naselju),
  • kolnik prelaze na crveno svjetlo na semaforu,
  • neprilagođena brzina kretanja vozila.
 
 

Iz navedenog vidljivo je da su pješaci, a osobito pješaci starije životne dobi, jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu. Stoga i kroz represivne i kroz preventivne aktivnosti nastojimo utjecati na povećanje njihove sigurnosti i to kako aktivnostima prema vozačima, tako i aktivnostima prema pješacima. Jasno je da će nam nadzor kretanja pješaka, kao i nadzor poštuju li vozači prednost pješaka, biti jedan od prioriteta.

 

Pozivamo pješake da kolnik prelaze isključivo po obilježenom pješačkom prijelazu, a vozače da poštuju važeće propise te osobito da brzinu kretanja prilagode uvjetima u prometu na cesti.

Imajući u vidu da su osobe starije životne dobi manje pokretne, slabije vide i čuju, pozivamo i članove njihovih obitelji da poduzmu sve kako bi ih zaštitili od opasnosti u prometu na cestama (u razgovoru ukazati na opasnosti, umjesto njih obaviti dio svakodnevnih poslova i sl.).

 
 
 
 


Stranica