Očevidi prometnih nesreća, osnovni uzrok i posljedice u prva četiri mjeseca 2014. godine

Slika PU_ZG/slike/MUP/brzina/cobre02.jpg

U prva četiri mjeseca 2014. godine obavljen je očevid 2.679 nesreća, što je 598 očevida ili 18,25 posto manje u odnosu na 2013. godinu. Ukupno je ozlijeđeno 957 osoba, odnosno 156 osoba ili 14,02 posto manje. Teško su ozlijeđene 142, a lakše 815 osoba. Poginulo je 16 osoba, odnosno 2 osobe ili 14,29 posto više.  

Foto: Ilustracija
 
U prva četiri mjeseca 2014. godine obavljen je očevid 2.679 nesreća, što je 598 očevida ili 18,25 posto manje u odnosu na 2013. godinu. Ukupno je ozlijeđeno 957 osoba, odnosno 156 osoba ili 14,02 posto manje. Teško su ozlijeđene 142, a lakše 815 osoba. Poginulo je 16 osoba, odnosno 2 osobe ili 14,29 posto više.
 
Brzina je uzrok skoro svake pete prometne nesreće, odnosno u 535 nesreća ili 19,97 posto od ukupnog broja nesreća (u prva četiri mjeseca 2013. 712 nesreća ili u 21,73 posto). Zbog brzine poginulo je 7 osoba ili 43,75 posto od ukupnog broja poginulih (u prva četiri mjeseca 2013. poginule su 3 osobe ili 21,42 posto od ukupnog broja poginulih). Utvrđeno je 21.858 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila. Skoro svaki treći od ukupno utvrđenih 69.855 prometnih prekršaja bio je prekršaj prekoračenja brzine.
 
Vozači s nedopuštenom koncentracijom alkohola sudjelovali su prosječno u svakoj devetoj prometnoj nesreći. U 4 od ukupno 15 nesreća s poginulim osobama ili u 26,7% (2013. u 9,1 posto), osoba koja je izazvala nesreću imala je nedopuštenu koncentraciju alkohola i to:
 
                        - od 0,5 do 1,         - 2 osobe
                        - od 1,0 do 1,5       - 1 osoba
                        - preko 1,5              - 1 osoba
 
Utvrđeno je 3.308 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola ili odbijanja provjere na alkohol, koje su većinom počinile mlade osobe (dvije trećine), odnosno osobe u dobi do 30 godina
 
Kako bismo smanjili broj i posljedice prometnih nesreća vezanih za brzinu i alkohol, nadzor brzine kretanja vozila te vožnje s nedopuštenom koncentracijom alkohola će nam i ubuduće biti prioritet.


Stranica