- Objavljeno: 25.10.2012.
Očevidi prometnih nesreća, osnovni uzrok i posljedice u prvih devet mjeseci 2012./11.
Obavljen je očevid 8.373 nesreće, što je 1.050 očevida ili 11,14 posto manje. Ukupno je ozlijeđeno 2.913 osoba, odnosno 198 osoba ili 6,36 posto manje. Teško je ozlijeđeno 457, a lakše 2.409 osoba. Poginulo je 47 osoba, odnosno 13 osoba manje.
Foto: Ilustracija
Obavljen je očevid 8.373 nesreće, što je 1.050 očevida ili 11,14 posto manje.
Ukupno je ozlijeđeno 2.913 osoba, odnosno 198 osoba ili 6,36 posto manje.
Teško je ozlijeđeno 457, a lakše 2.409 osoba.
Poginulo je 47 osoba, odnosno 13 osoba manje.
Brzina je uzrok skoro svake pete prometne nesreće, odnosno u 1.432 nesreće ili 19,47 posto od ukupnog broja nesreća (prvih devet mjeseci 2011. u 1.752 nesreće ili u 21,3 posto).
Zbog brzine poginulo je 18 osoba odnosno 46,6% od ukupnog broja poginulih (prvih devet mjeseci 2011. poginulo je 28 osoba ili 53,8 posto od ukupnog broja poginulih).
Utvrdili smo 40.089 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila. Prosječno svaki treći od ukupno utvrđenih 133.723 prometnih prekršaja bio je prekršaj prekoračenja brzine.
Vozači pod utjecajem alkohola sudjelovali su u 1.042 nesreće, odnosno prosječno u svakoj osmoj od ukupno 8.373 nesreća.
U 21 od ukupno 45 ili 46,7 posto (2011. god. u 27 od 56 ili 48,2%) nesreća s poginulim osobama, osoba koja je izazvala nesreću je bila pod utjecajem nedozvoljene koncentracije alkohola, i to:
- od 0,5 do 1, - 3 osobe
- od 1,0 do 1,5 - 2 osobe
- preko 1,5 - 16 osoba
U nesrećama u kojima je krivac bio pod utjecajem alkohola (17 nesreća) poginule su 22 osobe ili 46,8 posto od ukupno 47 poginulih (2011. god. 30 od 60 - 50 %).
Utvrđeno je 5.318 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola ili odbijanja provjere na alkohol, koje su većinom počinile mlade osobe (dvije trećine), odnosno osobe u dobi do 30 godina.
Kako bismo smanjili broj i posljedice prometnih nesreća vezanih za brzinu i alkohol, nadzor brzine kretanja vozila te vožnje s nedopuštenom koncentracijom alkohola će nam i ubuduće biti prioritet.