Pogoršanje stanja sigurnosti u prometu na cestama – što je uzrok?

Povećanje stanja sigurnosti cestovnog prometa – kako postići?

Na području Policijske uprave zagrebačke, a nakon pozitivnog trenda, odnosno do značajnijeg smanjenja broja poginulih osoba u 2019. godini, zabilježeno je pogoršanje stanja sigurnosti u cestovnom prometu u vremenskom razdoblju od 1. siječnja do 19. svibnja 2020. godine u odnosu na isto razdoblje u 2019. godini.
 
Sukladno tome, posebno želimo ukazati na činjenicu da je još 2015. godine, a posebice 2019. godine dostignut glavni kvantitativni cilj Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa 2011. - 2020. godine po kojemu je u razdoblju od 2011. do 2020. cilj bio broj poginulih osoba u prometnim nesrećama prepoloviti u odnosu na 2010. godinu.
 
Na području Policijske uprave zagrebačke u 2019. godini nastavljeni je pozitivan trend povećanja sigurnosti u prometu na cestama, koji je bio uspostavljen u 2018. godini kada je poginulo 55 osoba obzirom da je u 2019. godini u prometnim nesrećama poginulo 38 osoba.  
 
Nakon pozitivnog trenda povećanja stanja sigurnosti u 2019. godini isto je prekinuto s obzirom na ukupno 19 poginulih osoba u prometnim nesrećama u odnosu na isto razdoblje u 2109. godine kada je evidentirano ukupno 17 poginulih osoba.
 
Posebno se želi naglasiti činjenica da je gotovo u svim prometnim nesrećama s poginulim osobama uzrok nepropisna ili neprilagođena brzina kretanja vozila uz koje se nerijetko veže i vožnja s nedopuštenom koncentracijom alkohola u krvi ili opojnih droga, a također i još uvijek nedozvoljeni istražen utjecaj korištenja mobitela i drugih uređaja od strane vozača na uzrok prometne nesreće, dok je za posljedice sudionika u najvećoj mjeri uzrok nekorištenja sigurnosnog pojasa. Nadalje, obzirom i na veliki udio stradalih pješaka, želimo također istaknuti da su najčešće greške vozača zbog kojih stradavaju pješaci - neprilagođena ili nepropisna brzina kretanja vozila dok su najčešće greške pješaka - nepropisan prijelaz preko kolnika i to nekorištenjem pješačkog prijelaza ili pješačkog pothodnika i prelaženjem ceste u trenutku kada je na semaforu upaljeno crveno svjetlo za pješake.Osim navedenih kategorija sudionika u cestovnom prometu, evidentirano je i povećanje broja poginulih vozača motocikala kao i kršenje prometnih propisa od strane motociklista i mopedista.
 
Slijedom svega navedenog, u cilju povećanja stanja sigurnosti cestovnog prometa posebice smanjenja broja prometnih nesreća s poginulim osobama, policijski službenici Policijske uprave zagrebačke će u narednom vremenskom razdoblju do daljnjega, posebice u dane vikenda poduzimati intenzivne mjere, a koje će prvenstveno biti usmjerene na smanjenje broja prekršaja koji najčešće dovode do prometnih nesreća s najtežim posljedicama, odnosno na prekršaje tzv. „4 ubojice u prometu - alkohol, brzina, mobitel i pojas“ ali i na sve druge prekršaje u cestovnom prometu.

Ceste nisu piste - neka ostanu sigurne

Oprezno na prometnicama


Stranica