Stradavanje pješaka u prometnim nesrećama

Poginuo je 21 pješak, odnosno 4 pješaka ili 16 posto manje u odnosu na 2008. Ozlijeđeno je 600 pješaka, što je 18 pješaka ili 2,91 posto manje u odnosu na 2008. U listopadu i studenom nije bilo poginulih pješaka, a najviše ih je poginulo u veljači i to pet.

 

2009.

Poginuo je 21 pješak, odnosno 4 pješaka ili 16 posto manje u odnosu na 2008. Ozlijeđeno je 600 pješaka, što je 18 pješaka ili 2,91 posto manje u odnosu na 2008.

U listopadu i studenom nije bilo poginulih pješaka, a najviše ih je poginulo u veljači i to pet.

Poginulih pješaka starijih od 60 godina bilo je 17, što je 80,95 posto od ukupnog broja poginulih pješaka.

Od 21 poginulog pješaka za nesreću su bila odgovorna četvorica ili jedna petina.

Na pješačkom prijelazu poginulo je 8 pješaka, što je 38,10 posto od ukupno 21 poginulog pješaka.

Utvrdili smo 4.517 prekršaja pješaka i 3.519 prekršaja vozača koji nisu ustupili prednost pješacima.

 
2010.
 
Poginulo je ukupno 19 osoba, od kojih 12 pješaka (63,16 posto ili skoro dvije trećine). Svi poginuli pješaci su bili u dobi od 45 godina i više, a za istaknuti je da je sedam pješaka bilo starije od 70 godina.
 

            Najčešći uzroci prometnih nesreća u kojima sudjeluju pješaci su:

                        - pješaci ne koriste pješačke prijelaze (50 metara u naselju),

                        - kolnik prelaze na crveno svjetlo na semaforu,

                        - neprilagođena brzina kretanja vozila.

 
 

Iz navedenog vidljivo je da su pješaci, a osobito pješaci starije životne dobi, jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu. Stoga i kroz represivne i kroz preventivne aktivnosti nastojimo utjecati na povećanje njihove sigurnosti i to kako aktivnostima prema vozačima, tako i aktivnostima prema pješacima. Jasno je da će nam nadzor kretanja pješaka, kao i nadzor poštuju li vozači prednost pješaka, biti jedan od prioriteta.

Pozivamo pješake da kolnik prelaze isključivo po obilježenom pješačkom prijelazu, a vozače da poštuju važeće propise te osobito da brzinu kretanja prilagode uvjetima u prometu na cesti.

Imajući u vidu da su osobe starije životne dobi manje pokretne, slabije vide i čuju, pozivamo i članove njihovih obitelji da poduzmu sve kako bi ih zaštitili od opasnosti u prometu na cestama (u razgovoru ukazati na opasnosti, umjesto njih obaviti dio svakodnevnih poslova i sl.).

 


Stranica