- Objavljeno: 07.04.2018.
Akcije nadzora vozača motocikala, mopeda i bicikala
Policijski službenici Policijske uprave zagrebačke u petak, 6. travnja i subotu, 7.travnja 2018. godine provodit će akciju nadzora vozača mopeda, motocikala i bicikala u cilju povećanja razine stanja sigurnosti u prometu na cestama i smanjenja broja stradalih osoba.
Foto: Ilustracija
Policijski službenici Policijske uprave zagrebačke u petak, 6. travnja i subotu, 7.travnja 2018. godine provodit će akciju nadzora vozača mopeda, motocikala i bicikala u cilju povećanja razine stanja sigurnosti u prometu na cestama i smanjenja broja stradalih osoba.
Kako je kršenja prometnih pravila i nepridržavanja osnovnih načela prometne kulture najčešći uzrok stradavanje u prometu, cilj akcije je utjecati na smanjenje broja i posljedica prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači motocikala, mopeda i bicikala, te pješaci.
Policijski službenici će sankcionirati prekršaje motociklista i mopedista kao što su: nepropisna brzina, nekorištenje zaštitne kacige, istek važenja prometne dozvole, neregistriranje vozila, upravljanje prije stjecanja prava, bez kategorije, neisticanje ili nepropisno isticanje registarskih pločica, tehnička neispravnost i drugo.
Također, posebnu pozornost policijski službenici obratit će na sankcioniranje prekršaja biciklista kao što su: nekorištenje svjetala i reflektirajućih prsluka noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, tehničke neispravnost bicikala, nekorištenje prometne površine namijenjene za promet biciklima, upravljanje biciklom pod utjecajem alkohola i dr.
Ovom prilikom skrenut ćemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju prije stjecanja prava,
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.