Očevidi prometnih nesreća, osnovni uzrok i posljedica u prvih deset mjeseci 2010./2011.

Slika PU_ZG/slike/MUP/brzina.jpg

Obavljen je očevid 9.394 nesreća, što je 546 očevida ili 5,49 posto manje u odnosu na prvih devet mjeseci 2010. Ukupno je ozlijeđeno 3.003 osobe, odnosno 36 osoba ili 1,21 posto više u odnosu na prvih devet mjeseci 2010. Teško je ozlijeđeno 456, a lakše 2.547 osoba, Poginulo je 60 osoba, odnosno 10 osoba ili 14,29 posto manje u odnosu na prvih devet mjeseci 2010.  

 

Foto: Ilustracija

Obavljen je očevid 9.394 nesreća, što je 546 očevida ili 5,49 posto manje u odnosu na prvih devet mjeseci 2010. Ukupno je ozlijeđeno 3.003 osobe, odnosno 36 osoba ili 1,21 posto više u odnosu na prvih devet mjeseci 2010. Teško je ozlijeđeno 456, a lakše 2.547 osoba, Poginulo je 60 osoba, odnosno 10 osoba ili 14,29 posto manje u odnosu na prvih devet mjeseci 2010.

 Brzina je uzrok svake pete prometne nesreće, odnosno u 1.934 nesreće ili 20,9 posto od ukupnog broja nesreća (prvih devet mjeseci 2010. u 2.221 nesreća ili u 22,3 posto).

Zbog brzine poginula je svaka druga osoba, odnosno 33 osobe ili 55 posto od ukupnog broja poginulih (prvih devet mjeseci 2010. je poginulo 21 osoba ili 30 posto od ukupnog broja poginulih).

Utvrdili smo 33.8640 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja vozila. Svaki četvrti od ukupno utvrđenih 139.723 prometnih prekršaja bio je prekršaj prekoračenja brzine.

 Vozači s nedopuštenom koncentracijom alkohola sudjelovali su prosječno u svakoj osmoj od ukupno 9.394prometne nesreće.

U 27 od ukupno 56 nesreća s poginulim osobama ili u 48,2posto (2010. u 47,3 posto), osoba koja je izazvala nesreću imala je nedopuštenu koncentraciju alkoholai to od 0,5 do 1,0 promila četiri osobe, od 1,0 do 1,5 promila pet i preko 1,5 promila osamnaest osoba.

Utvrđeno je 5.633 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola ili odbijanja provjere na alkohol, koje su u većinom počinile mlade osobe (dvije trećine), odnosno osobe u dobi do 30 godina.

Kako bismo smanjili broj i posljedice prometnih nesreća vezanih za brzinu i alkohol, nadzor brzine kretanja vozila te vožnje s nedopuštenom koncentracijom alkohola će nam i ubuduće biti prioritet.

 

 

 

 



Stranica