Potaknuti uzrocima prometnih nesreća policijski službenici Policijske uprave zagrebačke uz redovni rad intenzivirali su nadzor svih sudionika u prometu

Slika /PU_ZG/ilustracije/foto pol auto 1.jpg

Od 21.00 do 06.00 odnosno tijekom 9 sati intenzivnog rada alkotestirano ukupno 305 vozača

FOTO: Ilustracija

Policijski službenici Policijske uprave zagrebačke u noći s 26. na 27. lipnja 2021. godine intenzivno su obavljali nadzor svih sudionika u prometu a što je rezultiralo s preko 130 utvrđenih prekršaja.

Od ukupnog broja utvrđenih prekršaja izdvajamo: 35 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola ili droge, tri prekršaja upravljanja prije stjecanja prava, tri prekršaja isteka važenja prometne dozvole, jedna vožnja u suprotnom smjeru, 23 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa, dva prekršaja nekorištenja sigurnosne kacige te dva prekršaja nepropisne uporabe mobitela.
Za vrijeme pojačanog nadzora kontrolirano je ukupno 28 vozača motocikla i mopeda kojom prilikom su utvrđena 22 prekršaja kod vozača motocikla, dok  je utvrđen i jedan prekršaj vozača bicikla.

Rizici u prometu svode se na minimum uz poštivanje prometne kulture te zagrebačka policija još jednom podsjeća na neke oblike ponašanja koji umanjuju te rizike.
 
Zagrebačka policija savjetuje:

Ceste nisu piste

Ovom prilikom skrenut ćemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
ne nose zaštitne kacige,
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
provlače se između zaustavljenih kolona vozila
voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
upravljaju prije stjecanja prava,
uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
oduzimaju im prednost prolaska,
prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera
prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
provjeriti tlak u gumama,
upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
poštivati dopuštena ograničenja brzine,
prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
ne voziti slalom između vozila,
kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu! 

 



Stranica