Preporuke policije za vozače na dva kotača

  • Slika /PU_ZG/slike/PUZ/2019/TRAVANJ/30-4-press/foto-1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Danas, 30. travnja 2019. godine u prostorijama Policijske uprave zagrebačke održana je tematska konferencija za medije pod nazivom  „Preporuke policije za vozače na dva kotača“ .
 
Dolaskom proljeća i povoljnijih vremenskih prilika, započinje sezona intenzivnije vožnje motocikala, mopeda i bicikala, a ujedno s time se povećava i broj vozača motocikala, mopeda i bicikala aktivnih sudionika u prometu.
 
Voditeljica Službe za izvještajnu analitiku i odnose s javnošću, Policijske uprave zagrebačke gđa Marija Goatti istaknula je: „Kao što u životu, pravila ponašanja i bon ton postoje da bi svima olakšala život,  tako i u prometu, prometna pravila te prometna kultura postoje da bi sačuvale život“.
 
„U prva 3 mjeseca 2019. na području Policijske uprave zagrebačke evidentirano je 1860 prometnih nesreća u kojima je poginulo 9 (13-2018.) osoba, a ozlijeđeno je 623 (606-2018.). Od toga broja evidentirano je 49 (26-2018.) prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala. U njima su poginule 2 (1-2018.) osobe a ozlijeđene su 22 (10-2018.) osobe. Najčešće greške su nepropisna brzina i oduzimanje prednosti prolaska. Nadalje, od toga broja evidentirano je 38 (26-2018) prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači bicikla. U njima nije bilo poginulih osoba, a ozlijeđeno je 30 (10-2018) osoba „  istaknuo je g Tihomir Svatoš, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa, Policijske uprave zagrebačke.
 
Najčešće greške koje čine vozači na dva kotača zbog kojih stradavaju su neprilagođena i nedopuštena brzina, upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima, precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu, pretječu  ili obilaze kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera, te upravljaju prije stjecanja prava na upravljanje. Također, često se uklanjaju blokade na mopedima te ne nose zaštitne kacige, a ujedno i voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike.
 
Ujedno i  vozači automobila čine greške u odnosu na vozače na dva kotača, a to su da im oduzimaju prednost prolaska, također prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala.
Prilikom takvih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
 
Ovom prilikom podsjećamo mopediste i motocikliste da se: kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom kategorijom, vozilima koja su registrirana odnosno vozilima koja imaju važeću prometnu dozvolu i tijekom vožnje da obavezno koriste zaštitnu kacigu, ali i drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebice prilikom sudjelovanja u prometnim nesrećama kada ublažava njihove posljedice. Tu se u prvom redu misli na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.
 
Također, imamo i nekoliko savjeta za vozače bicikla da su se: dužni kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, potrebito je kretati se što bliže desnom rubu  kolnika. Ako se dva ili više vozača bicikala kreću u skupini, dužni su se kretati jedan iza drugog. Nadalje, biciklisti moraju upravljati biciklom na način kojim se ne umanjuje stabilnost bicikla i ne ometaju druge sudionike u prometu, osobito se ne smije skidati istovremeno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu. Ujedno, biciklist koji se kreće kolnikom na javnoj cesti, dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom. Od prvog sumraka do svanuća (noću), ali i danju u slučaju smanjenje vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani. Biciklisti mlađi od 16 godina moraju za vrijeme vožnje na cesti na glavi nositi propisanu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu.
 
Ujedno ovo je prilika da skrenemo pozornost i ostalim sudionicima u prometu na pojačanu prisutnost motocikla, mopeda i bicikla u prometu i samim time i na povećani oprez, posebno za vrijeme vožnje u naseljenim mjestima.

Stranica